logo De passie
foto van Het Fonteintje
titel Het Fonteintje
terug naar begin
naar pagina-einde

Helpdesk Windows

Als je met een probleem zit met betrekking tot jouw desktop, laptop, scanner of printer en je bent gebruiker van het Windows besturingssysteem, stel je vragen dan tijdens de eerstvolgende helpdesk.
Je kan best, indien mogelijk, zoveel mogelijk bestanden of afbeeldingen die jouw probleem beschrijven meebrengen naar de helpdesk.
Stuur ook liefst een e-mailtje met zoveel mogelijk informatie via het speciale e-mailadres voor de helpdesk.
Dat biedt de mogelijkheid aan de medewerkers om zich eventueel wat voor te bereiden door wat informatie, software of andere benodigdheden te verzamelen om iets te kunnen demonstreren.

NIEUW! Window 11 - Eerste korte kennismaking:

Via dit korte documentje (klik hier) kan je eventueel testen of je computer geschikt is voor Windows 11.
Al of niet geschikt, je kunt in ieder geval een kijkje nemen hoe het er ongeveer uit zal zien.

Vanaf dit seizoen een nieuwe formule!

Groep 1: Windows Café gevorderden:
  • voor diegenen die al langer vertrouwd zijn met de computer maar toch nog vragen hebben over de computer en zijn toepassingen.
    Deze groep komt op de eerste donderdag van de maanden september tot mei. (niet tijdens schoolvakanties).
Groep 2: Windows Café beginners:
  • voor beginnende computergebruikers of personen die een cursus gevolgd hebben maar toch nog wat vragen hebben of problemen ondervinden in verband met een gevolgde cursus.
    Deze groep komt op de tweede donderdag van de maanden september tot mei. (niet tijdens schoolvakanties).
Voor beide groepen geldt:
  • Prijs: € 2.50 per les, consumptie inbegrepen.
  • Begeleiding: Jan en Albert.
  • PS: Het is wel de bedoeling om de ganse les (van 13.30 u. tot 16.30 u.) bij te wonen, om zo ook wat te kunnen opsteken van oplossingen die voor de anderen gegeven worden.

Groep 3: Windows Vrij Café:

vrije toegang in ons computerlokaal Beukenzaal voor personen met vragen over een computerprobleem.
  • In het computerlokaal kan je in de namiddag 13.30 u. tot 16.30 u. vrij binnenkomen met eventuele vragen m.b.t. je computerproblemen. We hanteren wel de regel; ‘wie eerst komt, eerst maalt’.
  • Je betaalt geen toegang, maar als je iets wil drinken, kan dat aan een laag tarief per consumptie.
  • Begeleiding: Jan en Albert.

Algemene afspraken voor alle groepen

Alle bijeenkomsten gaan door in 't Fonteintje, in het computerlokaal (Beukenzaal).
  • De problemen, gesteld via het speciale e-mailadres, worden met voorrang behandeld in volgorde van aanvraag.
  • Ter plaatse kunnen wel nog vragen gesteld worden die zullen behandeld worden als er nog tijd over is.
    Indien ze wegens tijdsgebrek niet meer aan de beurt komen, worden ze opgenomen in de lijst van de openstaande problemen die tijdens de eerstvolgende helpdesk behandeld worden.
  • In de mate van het mogelijke zullen wij proberen een oplossing aan te bieden.
  • Het is zeker NIET de bedoeling om herstellingen of installaties uit te voeren of om onderdelen of toestellen in te bouwen in bestaande computersystemen.
  • Wij kunnen tijdens een helpdesk of café ook geen virussen verwijderen of vergeten wachtwoorden 'kraken' van geblokkeerde toestellen.
    Hiervoor blijft jouw eigen computerleverancier de best geplaatste persoon. Wij rekenen op uw begrip hiervoor.

Informatie over 'Activiteiten en cursussen 50+'

Als je wilt deelnemen aan het activiteiten- of cursusaanbod in ’t Fonteintje is het belangrijk om eerst, hetgeen hier volgt, eens door te nemen en de inschrijfregels te volgen.

Alle informatie over de activiteiten en inschrijvingen:

  • Telefonisch via 011–49 19 00
  • of online via Vrijetijdsaanbod Diepenbeek
  • Contact en openingsuren
  • of aan het vrijetijdsloket van het Gemeenschapscentrum de Plak (Servaasplein)
    Makkelijk te bereiken via de doorsteek langs de bib of vanuit de Varkensmarkt.


Klik hier om u te abonneren op onze gratis nieuwsbrief met maandelijks e-mailkrantje.

terug naar begin vorige volgende

 

Bijgewerkt op:  04-09-2022